вторник, 13 ноября 2012 г.

Самокритика необхідна кожному


Самоаналіз проведеного уроку української літератури
проведеного студентом-практикантом 5го курсу групи УА5
Шодіною Н.М.

Тема уроку: «Засудження суспільних вад у пісні Григорія Сковороди «Всякому місту – звичай і права», особливості її поетики. «De libertate» - зразок патріотичної лірики»

Урок проведено 13.11.12 року у 9- В класі ЗОШ № 58
Мета:
·        продовжити знайомити учнів з творчістю Г. Сковороди; охарактеризувати збірку його поетичних творів (пісень); розкрити ідейно-художній зміст програмових віршів митця;
·        розвивати увагу, пам'ять, спостережливість, уміння глибоко мислити, надавати власну оцінку;
·        виховувати шанобливе ставлення до культурних надбань Української літератури XVIII ст.; інтерес до історичного минулого України.
Тип уроку: закріплення й повторення вивченого матеріалу, вивчення нового навчального матеріалу.

           Проведений урок відповідає програмі та був включений у календарне планування вчителя.
           На мою думку, навчальні, виховні та розвиваючи завдання були визначені правильно. З їх розв’язанням виникли деякі складнощі тому що повного розуміння з класом ще не було досягнено, найвлучніший підхід не знайдено. Також спрацюв невдалий розподіл часу. Майже повністю опрацювали зміст, історію написання та особливості обраних віршів (пісень). У розвиваючій меті більшу увагу приділялось на розвиток уміння глибоко мислити  та надавати власну оцінку. Виховна мета реалізована повністю.
             Найважливішими частинами уроку були етапи повторенні вивченого матеріалу (тест по біографії та байкарській творчості письменника та повторення ключових термінів уроку) та вивчення нового матеріалу (опрацювання змісту поданих до вивчення творів). Також необхідним є етап мотивації учнів. Вдаліше за все вийшло опрацювання змісту віршів (пісень).
             З визначенням структури уроку виникли деякі проблеми через брак  досвіду.  Для уроку було підібрано такі матеріали, які б сприяли не лище  навчанню літературі, але і виховували повноцінну людину-громадянина (виховання патріотизму, заперечення помилкових ідеалів). Цей урок був пов’язаний з історією (повторення знань про Богдана Хмельницького).
               На уроці було використано: написання тестової роботи, слухання, фронтальна бесіда, робота з текстом, зв’язні висловлення учнів.  
                Знання учнів були оцінені об’єктивно і відповідно до норм.
                З інструктажем до домашнього завдання виникли деякі проблеми.   Через мою особисту халатність домашнє завдання спочатку було надане неточно, але після підказок вчителя учням було надане потрібне завдання (вивчити вірш (пісню) «кожному місту – звичай і права»). Обсяг вірша великий, але згідно з віковими особливостями учнів підходить для вивчення напам’ять.
                 Через те, що цей урок перший, проведенню уроку інколи заважало хвилювання та те, що підхід до класу ще не повністю знайдений. Після цього уроку для себе зрозуміла, що мені потрібно ознайомитись з тренінгами по самоконтролю, навчитися точніше розподіляти час та приділяти ще більше уваги до матеріалу уроку та способу його подачі.

1 комментарий:

  1. Критика потрібна теж! Дуже добре, що намагаєтеся зробити висновки, визначити подальшу діяльність... Але, як на мене, недоліків було б значно менше, якби ви знайшли час прийти на консультацію на кафедру((

    Сумнівним видається дещо затеоретизований підхід до аналізу твору, до того ж, якщо судити по конспекту, вчитель періодично сам давав відповідь на поставлене питання...
    Наталю, слідкуйте за правильністю мовлення - забагато помилок(
    Хотілося б на наступних уроках побачити вас іншу - креативну!

    ОтветитьУдалить